rss

Laatste nieuws

Wereldwijd snellere toename van gemiddelde zeespiegelstijging dan eerder gedacht

23 mei 2017

De zeespiegel op aarde stijgt. Onderzoekers van de TU Delft en een aantal andere Europese universiteiten brengen nu een rapport uit met een reconstructie van de wereldwijd gemiddelde zeespiegelstijging sinds 1902. Het onderzoek wijst uit dat de gemiddelde stijging vóór 1990 langzamer was dan eerder gedacht, terwijl de cijfers voor 1993-2012 even hoog zijn als die van onafhankelijke...Lees verder

 

Delftse onderzoeker verbetert modellering effecten kilometerheffing

16 mei 2017

Een vorm van kilometerheffing zal waarschijnlijk op de agenda staan in de huidige gesprekken rond de kabinetsformatie. Maar de modellen die de effecten van kilometerheffing voorspellen, kunnen nog veel beter. Erik-Sander Smits combineerde daarom kennis uit de speltheorie, keuzeanalyses, de verkeersstroomtheorie en de vervoerseconomie om tot een betere modellering te komen. De NWO-onderzoeker...Lees verder

 

Cool Down The Planet: ‘Crowd Engineering’ als nieuw instrument tegen klimaatverandering

09 mei 2017

Cool Down The Planet gaat studenten, wetenschappers en ‘the crowd’ wereldwijd bijeenbrengen in jaarlijkse online open competities, in een poging om de opwarming van de aarde te bestrijden. Lees verder

 

Twee EU projecten toegekend aan staalprofessor Milan Veljkovic

01 mei 2017

Professor Milan Veljkovic van de afdeling Structural Engineering van de TU Delft neemt deel in twee door de Europese Commissie toegekende projecten getiteld EqualJoints en Inno3DJoints. Beide projecten zijn gesubsidieerd vanuit het Steel & Coal Fund van de EU. Lees verder

 

PDEng Civil and Environmental Engineering september van start

01 mei 2017

In het nieuwe collegejaar start de PDEng Civil and Environmental Engineering. Dit tweejarige post-master programma leidt specialisten op die moeten gaan zorgen voor innovatie in de civiele sector. Daarbij werken ze aan oplossingen voor vraagstukken zoals efficiënte drinkwaterproductie, hergebruik van afvalwater, toepassing van duurzame bouwmaterialen en de vraag naar hoogfrequent railverkeer. Lees verder

 
© 2017 TU Delft

Metamenu