rss

Laatste nieuws

Ringwegen van de toekomst in stedelijke context: visies gebundeld in boek ‘Snelweg x Stad’

15 februari 2017

Elektrische auto’s die opgeladen moeten worden en oproepbare autonome auto’s om je van A naar B te brengen. Hoe ga je in de ruimtelijke inrichting om met deze toekomstige uitdagingen? Hoe zien de Nederlandse wegen en ruimtelijke omgeving er in 2030 uit? Branchevereniging Nederlandse Architectenbureaus (BNA) en TU Delft gingen vanaf februari 2016 aan de slag met een ontwerpstudie waarbij...Lees verder

 

Wereldwijd potentieel waterkracht: 33% van de totale energiebehoefte

09 februari 2017

Onderzoekers van de TU Delft hebben gedetailleerd de wereldwijde potentie van waterkracht in kaart gebracht. De resultaten zijn gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift PLOS One op woensdag 8 februari. Lees verder

 

New H2020 project SAFE-10-T aims to turn transportation networks and infrastructure objects into smart systems

30 januari 2017

Professor Ken Gavin of the Geoscience & Engineering Department of TU Delft, is the technical leader of a new Horizon 2020 project SAFE-10-T that will receive 3 million euros funding from the H2020 programme Mobility for Growth. The goal of the project is to develop a safety and maintenance prediction framework that allows detecting failures to infrastructure (roads, bridges, railroads,...Lees verder

 

Tackling global challenges: from Zika to flooding

12 december 2016

TU Delft | Global Initiative invests in six more long-term research projects to find concrete solutions that directly improve lives of people living in poverty. The projects range from building houses with waste, low cost MRI-systems to smart turbine pumps for sustainable irrigation and a microchip to diagnose tropical fevers. These grants enable Delft engineers to contribute to the world’s...Lees verder

 

Gamen om evacuatiegedrag bij een aardbeving te onderzoeken

08 december 2016

Tijdens een natuurramp, zoals een aardbeving, maken mensen keuzes: blijven of vertrekken? Lopen of de auto pakken? Deze keuzes zijn van invloed op het aantal gewonden en doden dat kan vallen. Om de factoren te kunnen onderzoeken die deze keuzes beïnvloeden, ontwikkelde promovenda Mignon van den Berg samen met Japanse onderzoekers van het National Institute of Informatics in Tokyo de serious game...Lees verder

 
© 2017 TU Delft

Metamenu